måndag 8 juni 2015

BQ och framtiden

Sådär då. Då var man kvalad till Boston och med en kvaltid på knappt 16min snabbare än gubbkvaltiden 3.15 är jag säker på att få en plats i nästa års lopp. Ja, förutsett att jag inte drabbas av temporär förvirring och missar anmälningsdagen. Skulle inte förvåna mig om jag gör det. Jag kommer gå runt och stressa en vecka innan och när det väl är dags hamnar jag väl i nåt stresstillstånd som förvandlar mig till en förrvirrad höna och jag kommer antagligen gå runt hemma och undra vad det var jag skulle göra. Ett vanligt tillstånd i el G:s värld. Jag är kung på att planera år i förväg och när det sen närmar sig är jag tämligen hopplös. Det är tur att min fru älskar mig :)

Hursom. Boston alltså. Det skall bli sjukt kul och i riktigt trevligt och roligt sällskap. Hotell är såklart bokat. Gäller att ligga i framkant...

Så vad skall jag göra fram till Boston då? Jomen visst har jag skapat en plan för det. Det ger sig självt eftersom jag annars skulle vara sjukt stressad. Jag kan inte inte vara planlös, det strider mot min natur. Nu är det alltså dags att försöka bli lite snabbare på halvmaran. Jag har ett finfint 15v upplägg som jag skall följa och som förhoppningsvis skall ta mig till snabbare tider än tidigare. Självklart siktar jag på att ta mig under 1.20. Om jag klarar det? ingen som helst aning, men jag skall göra vad jag kan så får vi se.

Två halvmaror har jag tänkt mig. Köpenhamn i september och 4v senare Åstadsloppet i Örebro. Det blir kul att satsa mot. Förutser jobbiga pass i min nära framtid. Det som dock är positivt är att kroppen tar till sig fart ganska snabbt. Skall jag vara ärlig måste jag säga att några pass skrämmer ju skiten ur mig! Nåväl. Inte hoppa framåt i förväg. Ett pass i taget, så får vi se hur det går.


Mot framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar