måndag 18 maj 2015

Den fina balansgången

Jobbiga tider i gubben G:s liv just nu. Snart har jag tagit mig igenom crashplan stockholm marathon och det är dags för examen nästa vecka. Vägen hit var när jag satte upp programmet –utopiskt, minst sagt. Det innefattade en raketomstart utan hänsyn till massakrerade ben som bad om nåd och utan tid för återhämtning. Kort sagt, ignorera allt och hålla sig till programmet. Dömt till misslyckande kan man tycka. Men till detta måste man också lägga till parametern att el G var trött på att vara offer och var redo att ta sig tillbaka från att kräla i misärens trögflytande gegga.

Dag för dag, vecka för vecka tog jag mig igenom alla hinder och efter 5-6v insåg jag att jag klarat mig igenom nålsögat. Så nu står jag här och har missat ett pass. Ett. På 10v. Det är jag mycket nöjd med. Dock finns det orosmoment som tornar upp sig på som ett litet moln på himlen och växer sig större och större.

Lilleman åkte på nåt förkylningsvirus och har varit dålig ganska länge nu (3v and counting). Jag har legat lite på gränsen senaste veckan, därav mitt missade pass. Vilade lite extra och allt kändes bra igen. Gårdagens jogg kände jag dock igen att jag var lite seg i kroppen och att allt inte var helt bra. Till på råga på allt så blev dottern sjuk igår. Hon, liksom jag klarat sig alla veckor av lillemans förkylning. Så nu känner jag mig orolig att Mr Murphy skall komma och bita mig i arslet igen. Inte bra. INTE. Tursamt är det vilodag idag. Tanken var att köra ett hyfsat snällt intervallpass imorgon, men jag tror att jag lägger in en dags vila till och hoppar över det passet. Det viktigaste är att hålla sig frisk, den största delen av träningen är gjord. Får väl jogga igång kroppen lite på onsdag igen och sedan är det varvet på lördag, i maraansträgning. Efter det så tar vi sikte på examen för återkomsten.


GAAAH! Jag vill inte bli sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar