måndag 12 oktober 2015

Vecka 2 (När G tar sitt förnuft till fånga och tillbaks igen)

Då min träning ofta störs av sinusitebolarelaterade saker lever jag under devisen träna som duracellkanin när tillfälle ges och kroppen svarar. Så efter den magnifika uppstarten med vecka 1 var det bara att jobba vidare i vecka 2 eftersom allt fortfarande var bra. Startade veckan med att jogga till och från jobbet. På tisdagen Joggade jag till jobbet och sedan körde jag 5xmile trösklar med 1min vila på eftermiddagen. Det gick riktigt bra och jag håller rätt fart och allt känns bra trots att jag har ganska trötta ben. Det är bra! Fast här någonstans insåg jag att jag måste sänka farten på mina transportjoggar om jag inte skall vägga. Så då gjorde jag det och på onsdagen sprang jag till och från jobbet i lite långsammare mak. När jag kom hem på onsdagen insåg jag att min kropp skrek efter vila efter att ha tvingats löpa 150km på 10 dagar. Så jag vilade på torsdagen (det är här man prisar mig för att jag tar mitt förnuft tillfånga). Sedan tänkte jag att formen är ju god, så om jag softar lite kan jag springa en halvmara på lördagen. På fredagen är jag totalt bonkad av många mil samt bihåleproblem. Detta vill jag såklart inte inse och går ut och joggar några kilometer. Tänkte avsluta med 8x20” lite krispt sådär. Efter fyra reps inser jag att jag är nog sjuk och går hem och bäddar ner mig. Vaknar på lördagen och mår i alla fall lite bättre. Tävla är ju roligt. Smart? Eh... (det är här man inser att jag är tillbaks i mitt normalinfantila läge). Aja. Jag sprang, det gick bra, det var roligt och jag var nöjd och stolt över min prestation. Joggar ut lite på söndagen och avslutar veckan. Vi har fantastiskt höstväder för löpning i götet just nu!


Knappt 94km inklusive göteborgs halvmaraton (1:21:18). Jag vet att jag ligger på gränsen, men det är lite medvetet. En och en halv vecka hård träning till, sedan tar jag semester, käkar ribs och dricker öl i Florida. Bra plan. Den kör vi på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar