måndag 30 mars 2015

Block 1 -check!

Så, då har jag gått igenom första blocket om 3v i stockholm crashplan. Förra veckan var fokus enbart distans och lite strides samt ett långpass på 32km. Allt har gått bra och återigen trillade +80k in på kontot. Har legat kring den mängden i 4v nu och det är dags för en vecka med mindre mängd så jag inte övertränar. Siktar på ca 65km med tröskelfokus denna vecka.

Det är lätt att stirra sig blind på siffror och man vill hela tiden upprätthålla bra träning eller till och med öka lite. Märkte när jag körde Jack Daniels maraprogram inför manchester att det passade mig riktigt bra. Det var väldigt skönt med distansveckor inlagda, där fokus tas bort från farthets. Det ger en tid för lite återhämtning, både fysiskt och mentalt och det gör att man kan fortsätta träna på veckan efter, med laddade batterier och man får kontinuitet i sin träning.

Träningen såhär långt efter den stora återkomsten (/vecka):
51, 75, 78, 81, 83, 82 km. Shit, ganska bra ändå. Bara att bita i och fortsätta på samma spår. Fungerar ganska bra, inga skadeproblem och jag börjar känna mig som en riktigt löpare igen.


Vi avslutar där för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar